SEO - optimalizace pro vyhledávače

K přesvědčení návštěvníka, že právě vy jste tím, co hledá, vám slouží obsah vašeho webu - detailní informace o nabízených produktech a službách, videa, tutoriály atd. Jelikož je ale konkurence na internetu veliká, musíte se snažit o to, aby uživatel objevil ze všech možných konkurenčních firem právě vás. Ale jak toho docílit?

Musíte být k nalezení!

V současné době přichází velké množství lidí na konkrétní weby především díky vyhledávačům, z nichž u nás jsou nejpoužívanější Seznam a Google. Uživatelé vyhledávají přes vyhledávače (prostřednictvím klíčových slov a spojení) relevantní webové stránky, na kterých pak chtějí nalézt odpovědi na své dotazy. Základem úspěchu na internetu je proto optimalizovat webové stránky pro vyhledávače tak, aby byly snadno dohledatelné a obsahovaly kvalitní obsah, který uživatele uspokojí. 

Pod souslovím optimalizace pro vyhledávače, zkráceně SEO, se tedy skrývá komplexní soubor řady postupů a metod, jejichž hlavním cílem je zviditelnit webové stránky pro uživatele, respektive je udělat lépe dohledatelné ve vyhledávačích. Vzhledem k tomu, že SEO strategie není automatickou prací, ale systematickými a průběžnými kroky, beroucími v potaz neustálé změny na internetu, měli byste uvažovat nad jeho svěřením do rukou odborníků. 

Přestože provézt zevrubnou SEO analýzu a napravit chyby je možné klidně i po několika letech existence webových stránek, nejlepší je myslet na optimalizaci již na počátku, případně v průběhu tvorby www stránek. Ušetříte tím čas i náklady.

Základem je dobrý obsah

Základem SEO je unikátní a kvalitní obsah na vašem webu. Nejsou tím však myšleny pouze texty na webu, ale také další obsah jako jsou videa, fotografie, tutoriály, ebooky apod. Prostě obsah, který je natolik kvalitní a unikátní, že je pro vaše uživatele zajímavý a přínosný. Na oplátku se vám uživatelé odvděčí tím, že se o něj rádi podělí i s dalšími uživateli.

Pokud se podíváme blíže na samotné texty webu, nezapomeňte do nich umně zakomponovat vhodně zvolená klíčová slova a spojení (long tail). Nejlépe taková, která úzce souvisí s vašimi produkty či službami. Jejich záměrem není přivést na web ohromné množství návštěvníků, ale přivést ty návštěvníky, kteří prostřednictvím vyhledávače hledají „něco“, co má souvislost s vaší nabídkou a pravděpodobně mají o vaše produkty zájem.

S kvalitním obsahem úzce souvisí linkbuilding, neboli budování zpětných odkazů. Linkbuilding je další důležitou aktivitou z hlediska optimalizace pro vyhledávače - kvalitní zpětné odkazy vám pomohou zlepšit dohledatelnost webových stránek. Ovšem bez dobrého obsahu a správně nastavené linkbuildingové strategie to nepůjde.

Nezapomeňte na zbožové srovnávače

Další možností, jak přivést na stránky relevantní uživatele, kteří mají potenciál stát se zákazníky, je optimalizace pro zbožové vyhledávače. Webové stránky je proto vhodné optimalizovat také pro zbožové srovnávače jako jsou Heuréka.cz nebo Zboží.cz. Skrze tyto zbožové srovnávače přijdou na vaše stránky uživatelé, u nichž je pravděpodobná konverze (čili že se z nich stanou zákazníci).

Na závěr je důležité zmínit, že při tvorbě webu a jeho optimalizaci pro vyhledávače je důležité využívat takových postupů, které nejsou zakázané a nehrozí vám za ně penalizace nebo vyřazení z databáze.

Pokud stojíte o to, aby se vaše stránky byly snadno dohledatelné (zobrazovaly se na vyšších pozicích ve vyhledávačích a tím pádem k vám přiváděly nové zákazníky), neváhejte nás kontaktovat.

Máte zájem o naše služby? Napište nám!

Vyplňte jednoduchý poptávkový formulář a my Vás budeme co nejdříve kontaktovat.

 

Můžete nás kontaktovat i na tel. +420 736 675 962